Lufthansa Allegris: na některých letadlech budou provozovány dvě verze obchodní třídy zároveň
- Travelogic.cz

- 12. 8.
- Minut čtení: 3
Lufthansa čelí dalším problémům, které přineslo zavádění její zcela nové kabiny zvané Allegris, kterou plánuje osadit svou flotilu s cílem navrátit zákazníkům prémiový produkt, na který byli u této společnosti zvyklí.

Problém tohoto projektu ční v tom, že německý dopravce nesáhl po již existujících a schválených sedadlech ověřených výrobců, nýbrž si nechal navrhnout, vyrobit a schválit zcela nový a nevyzkoušený produkt. Původní záměr odlišit se a nabídnout tak něco nového byl zajisté nápaditý, Lufthanse však přinesl již několik nezanedbatelných provozních problémů. Ty začínají u výběru dodavatelů těchto sedadel. Celkem totiž byli vybráni tři různí dodavatelé, kteří dodají sedadla do různých letadel.
Na celém projektu pracuje dopravce už přes 8 let, když k jeho oznámení došlo v roce 2017. Následně však bylo oficiální představení odloženo a proběhlo až minulý rok. Od té doby dochází k postupnému nasazování nového produktu na jednotlivých typech letadel.
Jako první vzlétly s touto novou kabinou Airbusy A350. Ty musela Lufthansa zprvu provozovat bez první třídy, na jejímž místě se po omezenou dobu nacházela sedadla ekonomické třídy. K tomu nemohla na letadlech být obsazena ani řada 19 v ekonomické třídě, jelikož ta se nachází hned za sedadly třídy Premium Economy, od kterých je však neodděluje žádná přepážka. A jelikož jsou sedadla Premium Economy vybavena pevnou skořepinou, musí být pro ochranu cestujících řada za těmito sedadly vybavena dodatečnými bezpečnostními prvky (např. tříbodovým bezpečnostním pásem). Těmi však sedadla nedisponují, a tak nemohla být schválena k provozu. Nedostatek letadel je však silný faktor, proto ani jedna z těchto překážek nezabránila Lufthanse uvést letadla A350 s novou kabinou do provozu.
K podobnému scénáři se schyluje u letadel Boeing 787. Zde pro změnu nevyhovují podle regulátora FAA bezpečnosti sedadla obchodní třídy. Jejich certifikace jejich výrobce, americká společnost Collins Aerospace, stále nedosáhl, a i přes prvotní uskladnění již vyrobených nových letadel v závodu výrobce letadel v Jižní Karolíně se zdá, že nyní dopravce pravděpodobně z důvodu nedostatku provozuschopných strojů otočil, letadla převezme, a ke konci roku 2025 je uvede do provozu, přičemž na letech operovaných těmito letadly nebude obchodní třída prodávána.

A nyní podle webu Executive Traveller zveřejnila Lufthansa plán osazení nového interiéru do letadel Boeing 747, u kterých se umístění nových sedadel obchodní třídy zdálo od začátku problematické, jelikož ta se nachází na horní palubě letadla, která je o něco užší než dolní paluba, a není tak schopna pojmout původně plánované rozvržení nové obchodní třídy. Uveřejněný plán dopravce tak zní jasně: obnova interiéru u tohoto typu letadel se provede ve dvou na sobě nezávislých fázích. Během první fáze, která bude postupně spuštěna na konci roku 2025, dojde k obměně interiéru na dolní palubě letadel, kde bude umístěna nová ekonomická, premiová ekonomická a obchodní třída. Následně budou letadla uvedena zpět do provozu, a k druhé fázi obnovy dojde po nalezení řešení pro umístění nových sedadel první a obchodní třídy na horní palubě. Do té doby zde zůstane zachována původní první třída spolu s původní obchodní třídou. Boeingy 747 tak budou po přechodnou dobu provozovány s novými sedadly business class na dolní palubě spolu s původními sedadly této třídy na horní palubě.
Celou groteskní situaci se zaváděním nových interiérů do letadel Lufthansy ukončuje fakt, kdy dopravce u letadel Airbus A380, na rozdíl od všech ostatních, použije již používaná, certifikovaná a dostupná sedadla, která výrobci ve své nabídce mají.


Komentáře